Lehed

pühapäev, 11. märts 2018

Kuidas ma pääsesin kohutavatest vigastustest




"Tere. Vabandust, aga nüüd tuleb ehk paar väga rumalat küsimust..."
"Jah, palun?"
"Ma tahaksin natuke ujuda, aga enne seda tahaks jõusaalis ennast soojaks ajada. Ma pole enne jõusaalis käinud, kas seal on keegi, kes mulle algul nõu annaks?"
"Ei."
Täiesti teravate nurkadega ja üleni kõlisev "ei".
"Miks te jõusaali minna tahate? Ma arvan, et seda pole küll vaja..." teenindaja toon oli pisut pehmem, näoilmest oli näha, kuidas ta sõnu otsis.
"Teate, seal...jõusaalis käivad sellised...musklis inimesed, ma arvan, et teile pole seda kindlasti vaja."
"Aga..."
"Te ei kujuta ette, milliseid vigastusi seal võib saada, KOHUTAVAID vigastusi!"
Teenindaja pilk oli suunatud üle mu õla, basseini kohale avatud akendega jõusaali poole. Ma võin eksida, kuid pilk oli natuke klaasistunud.
Vaatasin samas suunas. Ruum oli tühi, aga minu fantaasiaga inimesel polnud raske kujutleda, milliseid pilte need silmad võisid näinud olla. Otsastrebitud jäsemed, purustatud kõrid, millest purskuv veri voolab mööda klaase alla ja tilgub aknapragudest basseini äärele, trenažööride liikuvate osade vahele põimunud soolikapuntrad...
"Ei, kindlasti pole teile seda vaja! Minge ujulasse, vaadake, kui mõnus seal on!"  teenindaja ohkas ja  pead raputades ajas koledad mälestused minema.

Aga ma tahtsin ju ainult natuke vantsida ja aerutada...
Järgmine kord topin auto pagasiruumi mõne varem jõusaalis käinud sõbra. Üldse mitte musklis inimese, aga sellise, kes oskab mulle neid kahte riistapuud tutvustada.
Prouale leti tagant ütlen, et kaasavõetu on minu personaaltreener.



26 kommentaari:

  1. The Shining, Redrum...
    Inimene, kes on sea tapnud, või
    topib auto pagasiruumi oma sõbra, või...

    Inimene on olnud enne talve normaalne,
    lubanud ja arvanud kirjutada midagi seal kaugel...
    (tegelikult peab nägema The Shining aastast 1980)

    Paned tähele, et me viitame oma jutus olnule,
    alates raamatust ja lõpetades filmiga The Shining,
    aga aeg tiksub 24/7 ja iga klahvivajutus on kohe ajalugu.

    VastaKustuta
  2. Kusjuures mina OLEN päriselt, ilma naljata, murdnud ühte masinat reguleerides jõusaalis sõrmeluud tükki kaks. Kolmas sõrm sai rõvedalt muljuda.

    Ma küll kellelegi seal ei öelnud, kui rumal olin. Hoidsin kätt külma vee all ja kui huugamine kõrvus vaiksemaks läks, kobisin minema. Kas läksin otse Maarjamõisa haiglasse, ei mäletagi täpselt.
    Olin pisut ebaadekvaatne sel ajaperioodil =P

    VastaKustuta
  3. NO kuidas jälle . Ma tunnen kuidas see teenindaja mõõtis sind pilguga pealaest kuni jalatallani ja jäi viisakaks, aga mõttes oleks tahtnud sind sinna mullivanni soenema saata kus pensionärid parves oma seeni lahustavad. Ujumisriietega jõusaali ikka ei taheta lasta küll.

    VastaKustuta
  4. Ega neid sõbereid väga kuhugi toppima ei peagi, täitsa ise tulevad, kui ilusasti paluda.
    A keda sa siin normaalseks narrid? Pole olemas....

    VVN - muidugi on niisugune asi võmalik, eks administraator vist arvaski, et ma tahan minna kangi rebima või neid keskaegseid venituslaudu ja neljaks tõmbamise riistu meenutavaid kolakaid näppima. Mkm, ma olen siiski märksa alalhoidlikum.
    Kuidas on võimalik murtud luid ignoreerida? Ega sa ometi mõelnud, et "peaasi, et keegi ei näeks, kui saamatu ma olen" - lapsena olin nõus sellise mõtlemise tõttu kasvõi marutaudi jäämist varjama. "Mis sa siis kolad seal, kus see peni oli?".
    Millalgi sain suureks, kuigi vist mitte nii täiskasvanuks kui vaja.

    VastaKustuta
  5. Kõlab ekstra veeveeennilikult küll. (eki avita, kuidas seda nüüd ütlema peakski?)

    Kas ujuda said vähemalt?

    VastaKustuta
  6. Pensionärid on ujulas nuhtlus. Mina - pole veel pensionär - rajal A, rabelen, hingeldan, puristan ja omast arust teen rämedalt mingit sporti. Kõrvalrajas pensionär, saja-aastane, krimpsus ja habetund ja tünjas, väliselt nagu ei tee midagi erilist, kulgeb laisalt läbi sooja vee, aga liigub must poolteist korda kiiremini. KUIDAS NII TOHIB!!!

    VastaKustuta
  7. VVN, see kõlas täpselt nii jubedalt kui kui oli. ''Kõige, mis su elus valesti läheb, oled ise süüdi.'' Sel seisukohal on teine pool ka: ''kõige eest, mis su elus hästi läheb, pead olema tänulik teistele''
    öäkk.

    VastaKustuta
  8. Ujusin, Kaur, pea kaks kilomeetrit loiblesin. Kuna mul ammuse trauma tõttu jookseb vesi kolinal ninast sisse, siis solistasin selili nagu merisaarmas.
    Kirjeldus liuglevatest pensionäridest ajas muigama...küllap annad sa neile stardis händikäpi, et vanainimese silm ka säraks :D

    VastaKustuta
  9. Ma eile ujusin üldse lapse sabas. Mu 7a sai basseini ja otsustas ujuda kilomeetri krooli. Ja ujus! Minu täieks hämmastuseks. Aga ei, must mööda liuglevad penskarid on täiesti päris, ei mingeid händikäppi.

    VastaKustuta
  10. Mnjah 25M basseinis 40x edasi tagasi, ujumiseks on mõistlik valida selline rada kus ujutakse samas tempos muidu on nii, et kiiremad peavad tempot muutma. Muide basseinivesi on väga keemiline. Vesi jooksebki ninast sisse, seda hoitakse ära välja hingates, aga kes seda ei oska nende jaoks on mingi klamber. Need kes oskavad ujuda need ujuvad olenemata vanusest. :)

    VastaKustuta
  11. Jah, sest vesinik... hapnik... kovalentne side...

    VastaKustuta
  12. Ma pole veel pensionär, kümmet aastat ootama enam ei pea, aga no peaaegu nii palju küll. Mis omakorda annab lootust, et siis ujun ma oma poegadele-tütardele rahulikult ringi sisse...
    ...sest nendega on pisike kana kitkuda ajast, kui noorem tütar mulle males pähe tegi. Neljasena! Siiani ei saa sellest üle, mängi veel mudilasega ("noh, koon mõne ringi sokki vahepeal, mõtlema ei pea...oota nüüd, kes tal minu kuninga taguotsa püsti lubas lükata???")....

    Klamber ei tööta, ninaluu on valesti kokku kasvanud. Pole vaja ka, hoolimata äsjasest praalimisest puudub mul võistlusvaim täielikult.

    VastaKustuta
  13. Mina jälle ei suuda selili ujuda, vesi tuleb ninast sisse... ausalt ka!!! Pea vee all, konna või krooli - pole probleemi.

    VastaKustuta
  14. Ühele osale inimestest on ujulad sauna eest, näiteks asotsiaalidele nad tahavad ka konte soendada ja sooja mullivannis lesida, aga nad ei mõista, et miks ennem peab end pesema. Soe ja niiske meeldib veel pajudele eluvormidele. :)

    VastaKustuta
  15. Arvan, et sa, Kaur, valdad kunsti rinnuli ujudes vee all õigest välja hingata. Kui lihtsalt kangekaelselt kohati hinge kinni hoida, siis vesi muudkui voolab ja voolab kõrist alla ja ujumise peab lõpetama kas hetkel kui basseinist vesi otsa saab või kui enam endasse vett ei mahu.

    VastaKustuta
  16. Ja nii on, et katkematud porised jäljed lähevad läbi pesuruumi otse basseini.

    VastaKustuta
  17. Mu arust on vanainimestele (vähemalt osad) ujulad tasuta. St linna kulul. Puudega inimestele ka. Seetõttu on neid seal palju. Mingitel aegadel vähemalt.

    Mulle see sobib, isegi meeldib, isegi väga.

    Kaamos, kas sa ujud prillidega? Ma jonnisin nende vastu palju aastaid. Lõpuks üks hea sõber pani mulle aru pähe. Ja ma ei taipa, MIKS ma nii loll olin ja järjekindlalt prille ei hankinud. (Mu praegused maksavad vist 8 eurot, ei ole kallid ka.) Ujumise kogemus (ekspäärienss) on enne ja pärast neid täiesti... võrreldamatud. Prillidega saab ujuda, ilma lihtsalt sipled. Ja prillidega saab välja hingata, ilma lähevad mullid silma ja jube jama on.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma ujun tavaliste prillidega, muidu eksin keset basseini ära ja mind peab päästma, ujun eksinult ringe ja karjun appi :D
      meres ujun läätsede ja ujumisprillidega, aga basseinivesi on liiga...noh...
      pealekauba on meres sukelduda tore, siis hoian näpuga nina kinni ja vehin niisama..

      Kustuta
  18. Tasuta ujulad on vist Tallinnas? Mu abikaasa oli puudega, aga maksma pidi ujulates ikka. Ta oli muidu alati tragi küsija kõikvõimalike soodustuste kohta.

    VastaKustuta
  19. No vot, ausalt, mine ujumisprillide peale üle.
    Lihtsalt lõpmata parem on.

    Mul on silmad miinus paarteist, ma elan AINULT läätsedega. Bassein ei tee neile miskit kurja.

    VastaKustuta
  20. Totaalne vee puudutus.
    Eestlane on kilu hingelt.
    Ma ise ka veeusku tegelikult,
    ärkan isegi öösel, et vett lasta.

    VastaKustuta
  21. Vanainimestele tasuta ei ole, aga hommikused ajad on odavamad, sellep penskarite ajad.

    VastaKustuta
  22. Ujumisprille pidi ka optilisi olema, aga need maksavad miljon ja eritellimisel.

    VastaKustuta
  23. Mm...miljoni laristamise asemel katsetan siiski läätsed+ujumisprillid kombot. Nende va miljonitega on viimasel ajal ikaldus....

    VastaKustuta